Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding uitbesteden

6848657291_38f256c9fd[1]Uw website hoger in Google!

Laat We Talk SEO zorgen voor relevante en kwalitatieve backlinks naar uw website. Onze ervaring leert dat het maandelijks verspreid inzetten van een x aantal uur kwalitatief hoogwaardige linkbuilding zorgt voor een stijgende groei in vindbaarheid, Google rank, bezoekers en dus extra inkomsten! Geef uw wensen aan en wij zullen met een gedegen en vrijblijvend advies komen voor uw website.

Onze linkbuilding diensten zorgen voor:

  • Hogere zoekmachine posities
  • Meer relevante bezoekers
  • Extra leads en aanvragen
  • Betere vindbaarheid[/list]

Linkbuilding, wat is dat nu eigenlijk? Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. Bij linkbuilding worden er ‘links’ geplaatst op andere websites. Dan wanneer zoekmachines zoals Google de pagina bezoeken, worden ze geleid naar de website waar de link naartoe verwijst. Op deze manier weten de zoekmachines de website waar de link naartoe gaat de website te vinden. Op het moment dat er op meerdere websites linkjes staan naar een website, dan kan de zoekmachine die website een hogere waarde geven en hoger in de zoekmachines naar voren laten komen.

Het belang van linkbuilding en SEO

De korte uitleg hierboven over linkbuilding geeft een beetje het basisprincipe aan. Linkbuilding in de realiteit is een stuk complexer dan alleen maar wat linkjes op websites plaatsen. Voordat bijvoorbeeld Google een waarde aan de website geeft door de linkjes ernaartoe, zal de website zelf ook geoptimaliseerd moeten zijn. De website zal goed in elkaar moeten zitten op technisch gebied. En als de website aangevuld blijft worden met relevante informatie is er een grotere kans dat Google de website als ‘autoriteit’ zal gaan zien en dus meer waarde gaat geven.

Als u op uw website bijvoorbeeld uw diensten aanbied, of er producten verkoopt is het van belang om relevante bezoekers te krijgen. Relevante bezoekers zijn bezoekers die op zoek zijn naar het product of de dienst die u verkoopt. Op het moment dat u meer bezoekers heeft kunt u meer producten of diensten verkopen. Hierdoor stijgt uw omzet. Om de relevante bezoekers te krijgen is het dus belangrijk om op relevante zoekwoorden gevonden te worden. Hiervoor wordt dus zoekmachineoptimalisatie gebruikt.

Bij zoekmachineoptimalisatie hoort ‘on-page’ optimalisatie. Dit houdt in het technisch in orde maken van de website, en het optimaliseren van de teksten die erop staan. Bij de ‘off-page’ optimalisatie hoort het linkbuilden. Nu is het basisprincipe van linkbuilding heel simpel. Bij linkbuilding is het echter belangrijk om een gevarieerd linkprofiel te creëren om aan de ‘voorwaarden’ van Google te voldoen. Linkbuilding uitbesteden is zeker aan te raden als u hoger in de zoekmachines wilt komen.

Een goed linkprofiel

Om ervoor te zorgen dat er een goed linkprofiel wordt gecreëerd is het van belang om niet zomaar overal een linkje te plaatsen. Omdat elk linkje een bepaalde waarde meegeeft is het van belang om op relevante websites een link te hebben. Als u bijvoorbeeld een schildersbedrijf heeft, wilt u niet een link hebben op een website over babyvoeding. Als er namelijk veel van deze links naar uw website lijden, kan Google denken dat de links op een manier zijn verkregen wel tegen de richtlijnen zijn, en dan kunnen de links zelfs lijden tot een daling in de zoekresultaten.

Om tot een goed linkprofiel te komen moet er een mix van verschillende links zijn. Een aantal voorbeelden hiervan:

  • De linkteksten moeten variëren, en een mix bevatten van zoekwoorden en merknamen, maar ook van natuurlijke teksten als ‘klik hier’ of ‘website’.
  • Links moeten komen van normale website, blogs, reviews, etc. Niet alleen van linkpagina’s.
  • Afbeeldingen kunnen ook naar websites linken, hier moet dus gebruik gemaakt van worden.
  • Links naar artikelen op de website, niet alleen naar de homepage.
  • Links kunnen een waarde meekrijgen van ‘nofollow’ waardoor ze geen waardering meegeven aan de website waar ze naartoe linken. Om tot een natuurlijk profiel te komen moeten er een aantal van deze linkjes zijn.

Vaak wordt er door bedrijven zelf aan ‘linkbuilding’ gedaan, maar wordt dit op een foutieve manier aangepakt door bijvoorbeeld geen diversiteit aan te brengen in de soort sites waar links komen te staan.

Belangrijke websites voor linkbuilding

Zoals gezegd wordt er door de site waar een link staat een bepaalde waarde meegegeven met de link naar de website. Deze waarde wordt door een aantal factoren bepaald. De populariteit van een website, hoe oud de website is, hoeveel backlinks die website heeft en natuurlijk waar de website over gaat. Zoals in een eerder voorbeeld het schildersbedrijf. Een link van een website over babyvoeding heeft nauwelijks waarde, maar een link van bijvoorbeeld een verfleverancier wordt wel gewaardeerd.

Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding uitbesteden is de beste optie als u ervoor kiest om aan (kwalitatieve) linkbuilding te gaan doen. Als u het uitbesteed aan een goed online marketing bureau, dan worden er niet ineens een boel links geplaatst op websites. Maar juist door het verspreid inzetten van een aantal uren SEO optimalisatie en linkbuilding van een hoge kwaliteit, zal er een groei zitten in de vindbaarheid in Google, waardoor relevante bezoekers stijgen en u dus extra omzet kunt realiseren. Bij het uitbesteden van linkbuilding moet u erop letten dat u niet een vast aantal links aankoopt. Het gaat immers niet om de aantallen links, maar om de kwaliteit ervan. Een goed online marketing bureau zal eerst beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Hierbij wordt gezocht naar relevante zoekwoorden woor uw website en het zoekvolume welke erbij hoort. Hier wordt ook een eerste ‘analyse’ uitgevoerd om te kijken of u al gevonden wordt op deze woorden, en wie uw eventuele concurrenten zijn.

Als bekend is wie de concurrenten zijn kan er een ‘concurrentieanalyse’ worden uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de websites en het linkprofiel van de concurrenten. Samen met de 0-meting, waarin gekeken wordt hoe de huidige positie van uw website is’, worden er een strategie en een tijdsplanning opgesteld waarin beschreven wordt wat de stappen en de eventueel te verwachten resultaten zijn.

Conclusie

Om hoger in de zoekmachineresultaten te komen is er dus wat meer nodig dan wat linkjes op startpagina’s plaatsen. Er is een hoge mate van kennis over websites, webanalytics en het seo vakgebied voor nodig om werkelijk te scoren in Google. Zoekmachineoptimalisatie en linkbuilding uitbesteden zal voor de beste resultaten zorgen en zich op deze manier ook terugverdienen.

Laat u adviseren!

U wenst een top positie in de gratis Google resultaten? Geef uw website en gewenste zoekwoorden door via ons contactformulier en wij voorzien u van een passend advies!

Neem direct contact op!
Koen Evers
koen@wetalkseo.nl

Online marketeer en ondernemer sinds 2005. Speerpunt voor mij: maken van ambassadeurs: oftewel goede diensten leveren d.m.v. een efficiënte en effectieve SEO campagne

No Comments

Post A Comment