SEO-traject Verhees Rioolreiniging

SEO-traject Verhees Rioolreiniging

VerheesDirk Verhees, de eigenaar van zijn gelijknamige loodgietersbedrijf kwam voor zijn dochterbedrijf, Verhees Rioolreiniging, bij We Talk SEO. Dit dochterbedrijf bestaat nog niet zo lang en de bezoekersaantallen op de website zijn niet zo groot.

De vraag was of wij een SEO Rapport op zouden kunnen stellen en aan de hand van de uitkomsten de website onderhanden nemen om zo meer bezoekers te genereren.

 

SEO Rapport

Om het SEO rapport samen te stellen hebben we verschillende stappen aangehouden:

  1. Zoekwoordanalyse
  2. Websiteanalyse
  3. Linkprofielanalyse


Zoekwoordanalyse

We zijn begonnen met een zoekwoordanalyse. Hieruit blijkt welke woorden gebruikt zouden kunnen worden om de website van Verhees te kunnen vinden. Van deze uitkomsten hebben we een lijst gemaakt met de woorden waar het grootste zoekvolume op zit en hiervan hebben we de concurrentie in kaart gebracht. Uit de analyse blijkt dat er een groot aantal relevante zoekwoorden zijn en dat de concurrentie op deze woorden vrij groot is.

Websiteanalyse

Nadat we de zoekwoorden en concurrentie hierop in kaart hebben gebracht zijn we de bestaande website gaan analyseren. Hier hebben we gekeken naar de techniek en de inhoud van de website. Op basis van de analyse hebben we meerdere verbeterpunten gevonden.

Technisch

De website was niet gemaakt in een CMS systeem zoals bijvoorbeeld WordPress en de code welke gebruikt werd zat niet helemaal goed in elkaar. Als er een nieuwe pagina toegevoegd zou moeten worden of er zouden andere aanpassingen gedaan moeten worden dan zou dit op een omslachtige manier moeten gebeuren. Pagina’s zou je dan ook handmatig aan het menu moeten toevoegen en de url die de pagina zou krijgen zou niet helemaal ‘clean’ zijn.

Ook een XML sitemap en een robots.txt bestand ontbraken. Deze bestanden helpen zoekmachines bij het indexeren van de pagina’s en elke website hoort deze (volgens de Google richtlijnen) te hebben.

Inhoud

Ook aan inhoud ontbrak het op de website. Met de homepagina inbegrepen waren er maar drie pagina’s. Er was één enkele pagina waarop de diensten stonden omschreven. De tekst hierop was minimaal en bevatte nauwelijks zoekwoorden welke in de zoekwoordanalyse naar voren zijn gekomen. Het zou dan ook niet mogelijk zijn om hierop gevonden te worden.

Linkprofielanalyse

Links naar een website hebben een grote invloed op de positie waarop een website gevonden wordt in de zoekresultaten. Het is daarom belangrijk om een ‘gezond’ linkprofiel te hebben met een variatie aan links en linkteksten. Bij de analyse van het linkprofiel waren we zo klaar. Er was maar één link naar de website en die kwam van dirkverhees.nl.

Uitkomsten SEO rapport

Nadat we de uitkomsten van de analyse’s bij elkaar hebben gevoegd, hebben we op basis hiervan een aanbeveling gedaan over een mogelijk SEO-traject.

  • Compleet nieuwe website
  • Linkbuilding


Nieuwe website

We hebben aanbevolen om een nieuwe website te laten realiseren. Dit is goedgekeurd en inmiddels is de nieuwe website live op http://verhees-rioolreiniging.nl. Deze is opgebouwd in WordPress en zit technisch goed in elkaar. We hebben meerdere informatieve pagina’s toegevoegd en hiervoor de teksten geschreven. Tevens hebben we een koppeling gemaakt met de Google webmaster hulpprogramma’s om ervoor te zorgen dat alle pagina’s goed geïndexeerd worden.

Linkbuilding

Om een goed linkprofiel te verkrijgen zijn we begonnen met een linkbuilding traject. Op de resultaten hiervan zullen we over een aantal maanden in een vervolg artikel terugkomen.

Koen Evers
koen@wetalkseo.nl

Online marketeer en ondernemer sinds 2005. Speerpunt voor mij: maken van ambassadeurs: oftewel goede diensten leveren d.m.v. een efficiënte en effectieve SEO campagne

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.