Belangrijke websites voor linkbuilding
Zoals gezegd wordt er door de site waar een link staat een bepaalde waarde meegegeven met de link naar de website. Deze waarde wordt door een aantal factoren bepaald. De populariteit van een website, hoe oud de website is, hoeveel backlinks die website heeft en natuurlijk waar de website over gaat. Zoals in een eerder voorbeeld het schildersbedrijf. Een link van een website over babyvoeding heeft nauwelijks waarde, maar een link van bijvoorbeeld een verfleverancier wordt wel gewaardeerd.
Linkbuilding uitbesteden
Linkbuilding uitbesteden is de beste optie als u ervoor kiest om aan (kwalitatieve) linkbuilding te gaan doen. Als u het uitbesteed aan een goed online marketing bureau, dan worden er niet ineens een boel links geplaatst op websites. Maar juist door het verspreid inzetten van een aantal uren SEO optimalisatie en linkbuilding van een hoge kwaliteit, zal er een groei zitten in de vindbaarheid in Google, waardoor relevante bezoekers stijgen en u dus extra omzet kunt realiseren. Bij het uitbesteden van linkbuilding moet u erop letten dat u niet een vast aantal links aankoopt. Het gaat immers niet om de aantallen links, maar om de kwaliteit ervan. Een goed online marketing bureau zal eerst beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Hierbij wordt gezocht naar relevante zoekwoorden woor uw website en het zoekvolume welke erbij hoort. Hier wordt ook een eerste ‘analyse’ uitgevoerd om te kijken of u al gevonden wordt op deze woorden, en wie uw eventuele concurrenten zijn.
Als bekend is wie de concurrenten zijn kan er een ‘concurrentieanalyse’ worden uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de websites en het linkprofiel van de concurrenten. Samen met de 0-meting, waarin gekeken wordt hoe de huidige positie van uw website is’, worden er een strategie en een tijdsplanning opgesteld waarin beschreven wordt wat de stappen en de eventueel te verwachten resultaten zijn.